VERKOOP

Door toedoen van de Stichting Palm Music Foundation zijn de navolgende CD's, composities en boeken uitgebracht:

Ne m'oubliez pas! Classical piano and chamber music from Curaçao.

Op initiatief van de Palm Music Foundation is op 17 juli 2021 een unieke CD " Ne m'oubliez pas! Classical piano and chamber music from Curaçao" uitgebracht. Deze CD met ook een begeleidend muziekboekje bevat schitterende muziek voor piano en voor piano en viool van de Curaçaose componisten Jan Gerard Palm (1831-1906), Jules Blasini (1847-1887), Joseph Sickman Corsen (1853-1911) en Miguel Senior (1877-1975). De uitvoerende musici op de CD zijn de pianiste Ketevan Sharumashvili en de violist Jeroen Dupont. Beide bijzonder getalenteerde musici hebben diverse eerste prijzen gewonnen op internationale muziekconcoursen. De virtuoze werken op deze CD worden door hen met buitengewoon elan uitgevoerd.
Geïnteresseerden in Nederland kunnen de CD bestellen door het overmaken van 18,60 euro (15 euro voor de CD en 3,60 euro aan verzendkosten) naar rekeningnummer NL58INGB0005384222 van de ING Bank ten name van de stichting Palm Music Foundation te Hilversum, onder vermelding van "CD Classical piano & chamber music" Vergeet niet om ook het adres te vermelden waar u de CD bezorgd wilt hebben!

Uitgifte composities Jean Bernard Antoine (shon Toni) Palm

Op initiatief van de Palm Music Foundation zijn de bewaard gebleven composities van de Curaçaose musicus-componist Jean Bernard Antoine (Toni) Palm (1885-1963) gedigitaliseerd en nu beschikbaar als pianobundel. Het gaat om 10 van zijn composities. Helaas zijn de meeste van zijn composities verloren gegaan.
Personen die geïnteresseerd zijn in het pianobundel met de composities van Jean Bernard Antoine (Toni) Palm kunnen dit bestellen door het overmaken van 15 euro op rekeningnummer NL58 INGB 0005 3842 22 van de ING bank, t.n.v. stichting Palm Music Foundation, per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding van "Pianoboek Toni Palm". Vergeet niet om ook uw naam en adres te vermelden.

Uitgifte composities Edgar Palm (1905-1998)

Op initiatief van de Palm Music Foundation zijn de bewaard gebleven composities van de Curaçaose musicus-componist Edgar Palm (1905-1998) gedigitaliseerd en nu beschikbaar als pianobundel. Personen die geïnteresseerd zijn in het pianoboek met de composities van Edgar Palm kunnen dit bestellen door het overmaken van 20 euro op rekeningnummer NL58 INGB 0005 3842 22 van de ING bank, t.n.v. stichting Palm Music Foundation, per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding van "Pianoboek Edgar Palm". Vergeet niet om ook uw naam en adres te vermelden.

Uitgifte muziekbundel door het Trio Nos Otrobanda

Van het trio Nos Otrobanda bestaande uit Jazz pianist Michiel Braam, percussionist André Groen en bassist Aty de Wint, verscheen in 2016 de gelijknamige CD "Nos Otrobanda". Deze CD is geïnspireerd op de pianovertolkingen van de Curaçaose pianist Edgar Palm (1905-1998). Door het trio Nos Otrobanda is nu een muziekbundel uitgebracht met naast de "leadsheets" van de muziekstukken die op de CD staan, ook "leadsheets" van diverse andere Antilliaanse composities. De muziekbundel is te bestellen via de webshop van Michiel Braam (kosten 9,95 euro).

Uitgifte composities Joseph Sickman Corsen (1853-1911)

Op initiatief van de Palm Music Foundation zijn alle composities van de Curaçaose dichter-componist Joseph Sickman Corsen (1853-1911) gedigitaliseerd en nu beschikbaar als pianobundel. Personen die geïnteresseerd zijn in het pianoboek met de composities van Joseph Sickman Corsen kunnen dit bestellen door het overmaken van 20 euro op rekeningnummer NL58 INGB 0005 3842 22 van de ING bank, t.n.v. stichting Palm Music Foundation, per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding van "Pianoboek JS Corsen". Vergeet niet om ook uw naam en adres te vermelden!"

Uitgifte composities Albert Palm

Op initiatief van de Palm Music Foundation zijn alle composities van de Curaçaose componist Albert Palm (1903-1958) gedigitaliseerd en nu beschikbaar als pianobundel. Personen die geïnteresseerd zijn in het pianoboek met de composities van Albert Palm kunnen dit bestellen door het overmaken van 15 euro op rekeningnummer NL58 INGB 0005 3842 22 van de ING bank, t.n.v. stichting Palm Music Foundation, per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding van "Pianoboek Albert Palm". Vergeet niet om ook uw naam en adres te vermelden!

Uitgifte composities Robert Rojer

Op initiatief van de Palm Music Foundation zijn alle composities van de Curaçaose medicus-musicus-componist Robert Rojer (1939) gedigitaliseerd en nu beschikbaar als pianobundel. Deze pianobundel bevat ook een CD met de bekende twaalf Curaçaose walsen die Rojer schreef voor uitvoering door 2 piano's en ook drie van zijn danza's. Het gaat om een heruitgave van een opname van de internationaal bekende Curaçaose pianist Harold Martina en Robert Rojer.

Personen die geïnteresseerd zijn in het pianoboek met de composities van Robert Rojer, kunnen dit bestellen door het overmaken van 20 euro op rekeningnummer NL58 INGB 0005 3842 22 van de ING bank, t.n.v. stichting Palm Music Foundation, per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding van "Pianoboek Robert Rojer". Vergeet niet om ook uw naam en adres te vermelden!

Danzas Caribeñas

Op initiatief van de Palm Music Foundation is op 11 januari 2015 de CD "Danzas Caribeñas, classical salon music from Curaçao, Cuba and Venezuela" uitgebracht. De CD met ook een begeleidend muziekboekje bevat 38 door Marcel Worms gespeelde pianocomposities van Curaçaose componisten zoals Jan Gerard Palm, Jules Blasini, Joseph Sickman Corsen, Rudolf Palm, Jacobo Palm, Albert Palm, Edgar Palm, Robert Rojer en Wim Statius Muller, de Cubaanse componist Ignacio Cervantes en de Venezolaanse componiste Maria Teresa Carreño.
Pianist Marcel Worms. gaf concerten in Europa, in Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en in het Midden- en Verre Oosten. Hij is goed bekend met het Latijns-Amerikaanse en Caribische repertoire. Zo verscheen van hem in 2002 een CD met tango's en in 2013 een CD met muziek van de Braziliaanse componist Francisco Mignone. Voor zijn laatste CD "Baltische zielen" kreeg hij in het dagblad Trouw vijf sterren toegekend en een "10" in het muziektijdschrift "Luister".

Geïnteresseerden in Nederland kunnen de CD "Danzas Caribeñas" bestellen door het overmaken van 18 euro (15 euro voor de CD en 3 euro aan verzendkosten) naar rekeningnummer NL58INGB0005384222 van de ING Bank ten name van de stichting Palm Music Foundation te Hilversum, onder vermelding van "CD Danzas Caribenas" Vergeet niet om ook het adres te vermelden waar u de CD bezorgd wilt hebben! Op Curaçao is de CD te koop bij Mensing's Caminada.

liederenbundel Ban Kanta

Op initiatief van de Palm Music Foundation is de liederenbundel "Bam Canta" (huidige spellingswijze "Ban Kanta") die in de jaren 40 van de afgelopen eeuw werd uitgebracht door Nilda Jesurun Pinto en Rudolf Palm gedigitaliseerd en is deze opnieuw beschikbaar als liederenbundel. Het gaat om de allereerste liederenbundel in het Papiaments. Het muziekproject is mede tot stand gekomen door een financiële bijdrage van het Prins Bernhard Cultuurfonds Caribisch gebied. In de Ñapa, het culturele weekblad van het dagblad de Amigoe op Curaçao, verscheen op 4 oktober 2014 jl. een toelichtend artikel over de achtergrond van deze liederenbundel.

Geïnteresseerden in Nederland kunnen deze liederenbundel bestellen door het overmaken van €15,00 (inclusief verzendkosten) naar rekeningnummer NL58INGB0005384222 van de ING Bank ten name van de stichting Palm Music Foundation, onder vermelding van "Liederenbundel Ban Kanta". Vergeet niet om ook het adres te vermelden waar u de liederenbundel bezorgd wilt hebben! Op Curaçao is de liederenbundel verkrijgbaar bij boekhandel Mensing's Caminada

CD pianowerken Jacobo Palm

Van de Curaçaose musicus en componist Jacobo (shon Coco) Palm (1887-1982), zijn in de periode van juli 1950 tot december 1952, onder het platenlabel Musika zeventien plaatopnamen verschenen. Op alle zeventien platen speelt hij zelf de pianopartij. Jacobo Palm werd op deze plaatopnamen begeleid door in die jaren bekende musici zoals Julian Coco en Augusto Boelijn (contrabas), Pedro Provence en Luciano Henkel (kwarta) en Bernardo Privania (percussie).
Op verzoek van de Palm Music Foundation heeft het bureau voor Audioarcheologie van Tim De Wolf, de transcriptie verricht van de oorspronkelijke 78-toerenplaten naar een CD-weergave. Bij deze restauratie heeft dit bureau gezocht naar een evenwicht tussen het verminderen van de gebruikelijke ruis op de 78-toerenplaten en het zoveel mogelijk behouden van de muzikale informatie. Op deze wijze is muziek die opgenomen werd in lang vervlogen tijden, weer toegankelijk gemaakt en behouden als Curaçaos muzikaal erfgoed.
Geïnteresseerden in Nederland kunnen deze CD bestellen door het overmaken van €17,90 (14,90 euro voor de CD en 3,00 euro aan verzendkosten) naar rekening 5384222 (IBAN: NL58INGB0005384222 en BIC: INGBNL2A) van de ING Bank ten name van de stichting Palm Music Foundation, onder vermelding van "CD Jacobo Palm". Vergeet niet om ook het adres te vermelden waar u de CD bezorgd wilt hebben!
De CD is op Curaçao verkrijgbaar bij boekhandel Mensing's Caminada.

Deze unieke collector's CD komt met een muziekboekje. Daarin vindt u een beknopte beschrijving over Jacobo Palm en zijn begeleidende musici en een toelichting over de muziekopnamen door Thomas Henriquez in de beginjaren '50 op Curaçao.

CD pianowerken Rudolf Th. Palm

CD met pianowerken van Rudolf Palm (1880-1950), uitgevoerd door Robert A. Rojer. Dit project is gesponsord door de S.E.L. Madurostichting op Curaçao. De CD komt met een korte toelichting bij de muziek van Rudolf Palm.

De CD kan besteld worden door overboeking van € 18,00 (€ 15 voor de CD en € 3,00 aan verzendkosten) op rekening nummer 5384222 bij de ING (IBAN: NL58INGB0005384222 en BIC: INGBNL2A) t.n.v. Palm Music Foundation per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding van "CD-Rudolf Palm" alsmede de volledige adresgegevens van de besteller.

CD Koninklijke Militaire Kapel

CD met composities van Jan Gerard Palm, gespeeld door de Koninklijke Militaire Kapel "Johan Willem Friso" uit Assen onder leiding van Arnold Span. De CD bevat een selectie van de muziek die Jan Gerard Palm schreef voor de muziekkapel van de Stedelijke Schutterij op Curaçao. De CD komt met een uitgebreide toelichting.

Deze unieke CD kan besteld worden door overboeking van € 18,00 (€ 15 voor de CD en € 3,00 aan verzendkosten) op rekening nummer 5384222 bij de ING (IBAN: NL58INGB0005384222 and BIC: INGBNL2A) t.n.v. Palm Music Foundation per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding van "CD-Johan Willem Friso" alsmede de volledige adresgegevens van de besteller.

De CD is op Curaçao te koop bij boekhandel Mensing's Caminada.

In het Antilliaans Dagblad van zaterdag 11 september 2010 is uitvoerig aandacht besteed aan deze CD. Het artikel verscheen op pagina 16 en op pagina 17 van de Wekelijkse bijlage onder de titel Muzikaal cultureel erfgoed op CD.

CD pianomuziek Jan Gerard Palm

CD met pianowerken van Jan Gerard Palm, uitgevoerd door Robert A. Rojer, een achter-achterkleinzoon van de musicus en bekend pianist. Dit project is gesponsord door de S.E.L. Madurostichting op Curaçao. De CD komt met een korte toelichting bij de muziek van Jan Gerard Palm.

De CD kan besteld worden door overboeking van € 18,00 (€ 15 voor de cd en € 3,00 aan verzendkosten) op rekening nummer 5384222 (IBAN: NL58INGB0005384222 en BIC: INGBNL2A) bij de ING, t.n.v. Palm Music Foundation per adres Boslaan 20, 1217 CV te Hilversum, onder vermelding an "CD-JGPalm" alsmede de volledige adresgegevens van de besteller.

De CD is op Curaçao te koop bij boekhandel Mensing's Caminada.

PARTITUREN

De muziekbundel met pianowerken van Rudolf Theodorus Palm (1880-1950) alsmede een liederenbundel van deze componist zijn verkrijgbaar via de webshop van Donemus. R.Th.Palm is een kleinzoon van de Curaçaose musicus en componist Jan Gerard (shon Gerry) Palm (1831-1906). Een groot deel van deze manuscripten werd aangetroffen in de particuliere verzameling van de Curaçaose musicus en componist Edgar Palm (1905-1998).
Het MCN heeft deze collectie laten digitaliseren en uiteindelijk opgenomen in de Donemus klassiek collectie. Voor het zover was, heeft de musicus en musicoloog Marinus Degenkamp zich met bewonderenswaardig geduld en nauwgezetheid ontfermd over de partituren en elke compositie - noot voor noot - ingevoerd in de computer. De medicus-musicus-componist Robert A. Rojer, heeft met de van hem bekende precisie, minutieus elke gedigitaliseerde partituur op mogelijke invoerfouten gecontroleerd.

Een muziekbundel met 115 van de partituren van Jan Gerard Palm en verkrijgbaar via Broekmans & Van Poppel.
Deze uitgifte is mogelijk gemaakt met bijdragen van het Prins Bernhard Cultuurfonds in Nederland, het Prins Bernhard Cultuurfonds Nederlandse Antillen en Aruba, de Loge 653 English Constitution en de M.A.O.C. Gravin van Bylandt Stichting alsmede van de heer Ralph Palm.

De bundel is ook te koop bij boekhandel Mensing's Caminada op Curaçao.

BOEK

Het boek: "Jan Gerard Palm, Leven en werk van een muzikale patriarch op Curaçao" van Johannes I.M. Halman en Robert A. Rojer, is uitgegeven bij het KITLV te Leiden. (ISBN 978 90 6718 333 8). In het boek is ook een CD opgenomen. Het boek kost 30 euro en kan besteld worden in de boekhandel of via de website van het KITLV.
Het boek verschaft het bijzondere levensverhaal van deze veelzijdige musicus. Als dirigent verzorgde hij talloze uitvoeringen, heel vaak ook van zijn eigen composities. Zijn dansmuziek - walsen, mazurka’s, danza’s en tumba’s - toont zijn talent. Hiernaast schreef hij ook grotere werken voor orkest, voor piano en viool en voor diensten in de synagoge, de protestantse kerk en de vrijmetselaarsloge die frapperen door hun oorspronkelijkheid en, zoals al zijn werk, een eigen Curaçaose identiteit uitdragen. Als een ware muzikale patriarch heeft Jan Gerard Palm zijn stijl en de traditie aan zijn vele leerlingen doorgegeven.
Dit boek is gebaseerd op veel nooit eerder gebruikte informatie uit archieven, interviews en oude publicaties. Tezamen met de talloze foto’s en afbeeldingen levert dit een informatief en boeiend boek op over de klassieke Curaçaose muziek, die te lang is vergeten. De CD bij dit boek bevat een unieke selectie van zijn pianomuziek.